صفحه اصلی > آرشيو پرسمان  
اخبار > نگذارید این معضلات ریشه دار شود


نسخه چاپي  ارسال به دوست

نگذارید این معضلات ریشه دار شود
    ...

   

*پرسش:

سلام

آقای دکتر جلالی نمیانده محترم شاهرود

نمیدانم حضرتعالی در جریان هستید یا نه که یکی از مخلص ترین کارمندان فرمانداری شاهرود را به قتل رسانده اند. هرچند سایت شما شده است محلی برای پرسش و پاسخهای شخصی که میخواهد به هر شکل ممکن خدمت مقدس سربازی را دور بزند و نرود. آقای دکتر قتل مرحوم حسین رجبی تنها مشکل شهر ما نیست. مشکل شهر ما نبود امنیت است. ... آدم میکشد و فرار میکند. فرزند دکتر به گروگان گرفته میشود. در زندان شورش میشود و زندانی بسیار خطرناکی فرار میکند. و ظاهرا این موارد باید ادامه داشته باشد. فکر نمیکنید ضعف مدیریت در ... شاهرود ریشه تمام اینهاست؟ چرا بزرگترین شهرستان کشور باید نزدیک به 1سال بدون دادستان باشد؟ چرا با وجود اینهمه جنایت و جرم شاهرود سالهای سال است حتی یک نمونه اعدام هم به خود ندیده است؟ اعدام درس عبرت است درس عبرتی برای تمامی مجرمینی که زمینه نابسامانی و بی امنیتی شهر را رقم میزنند.

میدانم جنابعالی آنقدر سرتان شلوغ است و مسایل مهمتری را دارید که قبل از اینکه دیگران گوشزد کنند خود به فکر نمی افتید اما نگذارید این معضلات ریشه دار شود و ادامه یابد. یادتان باشد اگر زن و بچه شما در تهران و در سایه امنیت خودتان آرامش دارند سایر اعضا خانوادتان در این شهر و در کنار ما احساس امنیت و آرامش ندارند. دست بجنبانید آقای دکتر. فردی را برای دادگستری این شهر پیشنهاد دهید تا در همه ایران مجرمان از شنیدن نام شاهرود وحشت نمایند

 

*پاسخ:

با سلام و تحیت

بنده هم خبر کشته شدن جناب آقای حسین رجبی که از دوستان و هم رزمانم بوده را شنیده و شدیداً متاثر شدم. من فارغ از بخشی از افرادی که نام بردید روح مطلب شما را قبول دارم. امروز یکی از معضلات شاهرود پدیده ناامنی و حداقل احساس یک ناامنی است. این نافی تلاش ها و زحمات عزیزانمان در بخش های مختلف نیست. بنده تا از "کمبود امنیت" و یا "احساس کمبود امنیت در مردم" سخن می گویم نهادها و دوستان زحمتکشم در بخش های مختلف انتظامی و امنیتی از این برادر کوچکشان دلگیر می شوند. بیش از یکسال پیش از مجموعه اطاعاتی که به شکل بولتنی و خبرنامه ای و هم چنین از مجموعه اطلاعات میدانی که مردم در اختیارم می گذاشتند حس کردم ما به سمت یک نوع شیب منفی امنیتی سرازیریم لذا از استاندار محترم به عنوان رئیس شورای تامین استان تقاضا کردم جلسه شورای تامین را در شاهرود بگذارند تا تبادل نظر نمائیم. در آن جلسه جمع بندی همه اعضا آن بود که وضعیت امنیتی در شهرستان در حد قابل قبول است و حتی برخی از عزیزان دوستانه و مودبانه به بنده فهماندند که نباید بزرگ نمایی کنم. پس از مدتی حوادث دیگری اتفاق افتاد و این جلسه تکرار شد و باز همان پاسخ ها شنیده شد.

البته ضریب امنیتی شهرستان شاهرود از معدل امنیتی در کل کشور کم تر نیست اما انتظار از شاهرود به عنوان "دارالمومنین" و شهر معلمان "دین و اخلاق" و "شهر با صفا با دل های باصفا و با مردمانی با صفا" بسیار بیشتر می باشد و همین میزان از ناهنجاری ها و جنایت ها برای شاهرود بسیار است. امیدوارم هم استاندار عزیزمان به عنوان رئیس شورای تامین استان و هم فرماندار دلسوزمان به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان در این خصوص مسائل را با جدیت پی گیری نمایند و بنده هم طی روزهای آینده که در شاهرود هستم با مسئولین محترم از جمله عزیزانمان در شورای تامین شهرستان گفتگو و رایزنی خواهم داشت.









چهارشنبه ١٣ مهر ١٣٩٠
نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1390/07/17 10:18
0
1
ازاین نکته باید درس اخلاقی گرفت: قابل توجه کسانی که قدر نماینده محبوب ومردمی خودشون رو نمیدونن خوبه خیلی ها معتقد هستند که نماینده ما از مشکلات سربازی گرفته تا ساختار امنیت شهر رو میتونه که به سرانجام برسونه .پس کمی انصاف داشته باشند کسانی که این انسان پر تلاش و زحمت کش واین نماینده از جان گذشته را در این 12 سال مورد لطف بیکرانشان داشته اند!!! کاش مسئولین شهر مان به خود بیایند و باز هم چاره بیندیشند تا بعد از خداوند متعال امید ما شاهرودیها به داشتن چنین نماینده ای ناامید نگردد.دکتر جلالی عزیز همه مردم شهید پرور شاهرود میدونن کسی از شما شایسته تر برای نمایندگی امور شهر شاهرود وجود نداره پس ندای شاهرودیها رو لبیک بگو وباز هم چون گذشته خار چشم عدالت ستیزان باش
کاربر مهمان
1390/07/16 22:55
0
8
مدیریت محترم سایت ، بنده چندی پیش در تاریخ و ساعت 1390/07/14 14:32 نظری را در جواب آقای سئوال کننده مطرح کردم اما در متنی که در آن زمان درج شده است متاسفانه چند واژه ( که در متن فعلی زیر آنها خط کشیده ام) از قلم افتاده که فکر می کنم خواندن و فهم مطلب را برای خوانندگان مشکل می کنه . اگر صلاح می دونید و امکان داره با حذف کردن متن مذکور ، متن زیر را جای گزین اون متن بفرمائید آقاي سئوال کننده عزيز من هم با اصل صحبت شما در مورد اينکه بايد مسئولين نهايت تلاش و همتشون را براي تامين امنيت بگذارند موافقم . اين نعمت اونقدر ارزشمند هست که در قرآن آمده :حضرت ابراهيم (س) از بين همه نعمتها برخورداري از نعمت امنيت رو تقاضا مي کنه (و إذ قال ابراهيم ربّ اجعل هذا بلداً آمناً و ارزق أهله من الثمرات من آمن منهم بالله و اليوم الآخر- بقره/126) و به همين دليل هم امام صادق(ع) زندگي بدون امنيت را ناقص و ناگوار شمرده و در اين راستا فرموده‏اند:پنج چيز است که حتي اگر يکي از آنها برقرار نباشد، زندگي ناقص و ناگوار است، عقل نابود مي‏شود و مايه دل‏مشغولي مي‏گردد: اولين اين پنج چيز سلامتي و دومين آن امنيت است. اما قسمتهاي بعدي صحبت شما رو از روي بي بصيرتي ، سطحي نگري و بي انصافي مي دونم . به نظر شما آيا با اعدام و بگير و ببند و آوردن فردي که تمام مجرمين با شنيدن تعداد افرادي که اعدام کرده ، بترسن ، امنيت تامين مي شه ؟ اگر اينطوري بود که الآن آمريکا که بالاترين ميزان اعدام اونهم با خشن ترین شیوه ها رو داره بايد امن ترين کشور جهان می بود. آقاي محترم در عرصه امنيت ملي هست که بايد چهره ايي قوي داشت که هيچ کشور ديگه اي جرات ابراز تهديد براي ما نداشته باشه اما در عرصه امنيت داخلي ، با توجه به اينکه ناامني اجتماعي در مشکلات ،كمبودها و كاستي هاي مادي و معنوي افراد جامعه و مخصوصا جوانهاي اون جامعه ( که از لحاظ جرم شناسي از ناپختگي بيشتر و آمادگي جسماني بالاتر براي ارتکاب جرم برخور هستند ) ريشه داره ، براي ايجاد امنيت اجتماعي بلندمدت و زمينه سازي براي استقرار و نهادينه شدن اون بايد ابتدائا تلاش کرد مشکلات جوانها رو بر طرف کرد که در عیر اونصورت روزبه روز برميزان ناهنجاري هاي اجتماعي هم اضافه مي شه . فکر مي کنم آقاي دکتر جلالي هم دقيقا به همين دليل به مسائل جوانها مي پردازن و به همين دليل هم هست که جوانها ايشان رو به عنوان نماينده جوانان مي شناسند و به همين دليل هم بالاترين بازديده کننده سايت ايشان هم افراد جواني هستند که مي خوان يک زندگي تشکيل بدن و آينده شون رو بسازن نه اينکه عمري از اونها تلف بشه . جواني که کار نداره برنامه اي هم براي زندگي بهتر نداره و لذا مسلما به سمت انحراف و ارتکاب جرم کشيده مي شه و به دليل انواع مختلف تحقيرهايي که از افراد مختلف ميشنوه از لحاظ روحي ، رواني اونقدر ضعيف و دچار مشکل مي شه که بدون اينکه متوجه باشه داره چيکار مي کنه ،کشتن يک انسان هم براش کاري نداره.
کاربر مهمان
1390/07/14 22:33
1
0
آقای دکتر به نظرتون چرا سخنگوی شورای نگهبان نشستشو با خبرنگارا لغو و به شنبه (۱۶ مهر) موکول کرده؟ به نظر شما برای این نبوده که مصادف با ولادت امام رضا (ع) خبر خوشی به جوونا (مخصوصا مشمولین ۲ برادری) بده؟
کاربر مهمان
1390/07/14 14:32
0
4
آقاي سئوال کننده عزيز من هم با اصل صحبت شما در مورد اينکه بايد مسئولين نهايت تلاش و همتشون را براي تامين امنيت بگذارند موافقم . اين نعمت اونقدر ارزشمند هست که در قرآن آمده :حضرت ابراهيم (س) از بين همه نعمتها برخورداري از نعمت امنيت رو تقاضا مي کنه (و إذ قال ابراهيم ربّ اجعل هذا بلداً آمناً و ارزق أهله من الثمرات من آمن منهم بالله و اليوم الآخر- بقره/126) و به همين دليل هم امام صادق(ع) زندگي بدون امنيت را ناقص و ناگوار شمرده و در اين راستا فرموده‏اند:پنج چيز است که حتي اگر يکي از آنها برقرار نباشد، زندگي ناقص و ناگوار است، عقل نابود مي‏شود و مايه دل‏مشغولي مي‏گردد: اولين اين پنج چيز سلامتي و دومين آن امنيت است. اما قسمتهاي بعدي صحبت شما رو از روي بي بصيرتي ، سطحي نگري و بي انصافي مي دونم . به نظر شما آيا با اعدام و بگير و ببند و آوردن فردي که تمام مجرمين با شنيدن تعداد افرادي که اعدام کرده ، بترسن ، امنيت تامين مي شه ؟ اگر اينطوري بود که الآن آمريکا که بالاترين ميزان اعدام رو داره بايد امن ترين کشور جهان بود. آقاي محترم در عرصه امنيت ملي هست که بايد چهره ايي قوي داشت که هيچ کشور ديگه اي جرات ابراز تهديد براي ما نداشته باشه اما در عرصه امنيت داخلي ، با توجه به اينکه ريشه ناامني اجتماعي در مشکلات ،كمبودها و كاستي هاي مادي و معنوي افراد جامعه و مخصوصا جوانهاي اون جامعه ( که از لحاظ جرم شناسي از ناپختگي بيشتر و آمادگي جسماني بالاتر براي ارتکاب جرم برخور هستند ) داره ، براي ايجاد امنيت اجتماعي و زمينه سازي براي استقرار بلندمدت و نهادينه شدن اون بايد ابتدائا تلاش کرد مشکلات جوانها رو بر طرف کرد که اگر تأمين نشه روزبه روز برميزان ناهنجاري هاي اجتماعي هم اضافه مي شه . فکر مي کنم آقاي دکتر جلالي هم دقيقا به همين دليل به مسائل جوانها مي پردازن و به همين دليل هم هست که جوانها ايشان رو به عنوان نماينده جوانان مي شناسند و به همين دليل هم بالاترين بازديده کننده سايت ايشان هم افراد جواني هستند که مي خوان يک زندگي تشکيل بدن و آينشون رو بسازن نه اينکه عمري از اونها تلف بشه . جواني که کار نداره برنامه اي هم براي زندگي بهتر نداره و لذا مسلما به سمت انحراف و ارتکاب جرم کشيده مي شه و به دليل انواع مختلف تحقيرهايي که از افراد مختلف ميشنوه از لحاظ روحي ، رواني اونقدر ضعيف و دچار مشکل مي شه که بدون اينکه داره چيکار مي کنه ،کشتن يک انسان هم براش کاري نداره.
کاربر مهمان
1390/07/14 11:57
2
0
دکتر مثل اینکه 2 برادری رو فراموش کردید! متاسفم برای کسانی که در کار هموطنانشان دخالت میکنند و فقط به فکر منافع خویشند!.......................خدایا به امید خودت ، نه به امید خلق روزگارت.................!
کاربر مهمان
1390/07/14 10:53
1
0
آقای دکتر مثل اینکه حرفای این آقا روی شما تاثیر گذاشته و دیگه پیگیر کار ما 2برادریها نیستید! بهر حال ایشون هم حق دارن ولی نباید شما رو اینجوری سرزنش کنن! مطمئنا شما هرکسی که ازتون کمک بخواد دریغ نمیکنید. ان شاالله اگه 2برادری درست بشه شما به حداقل 500 هزار جوون کمک کردید! ما نمیخواهیم سربازی رو دور بزنیم یا اینکه واهمه ای داشته باشیم. بخدا قسم ، به والله اگه سال 88 این قانون از رسانه ها اعلام نشده بود خیلی وقت پیش خدمت ما هم تموم شده بود . ما مشکلمون اینه که بخاطر عدم اجرای این قانون و بالاخص دروغ پردازیهای ... در خصوص اجرای دوبرادری لطمه های زیادی دیده ایم و مطمئنم اگه ایشون هم جای ما بودن صددرصد گله مند میشدن! منم امیدوارم یه روزی مملکت ما به اون مملکت اسلام ناب محمدی (ص) واصل بشه.
کاربر مهمان
1390/07/13 17:53
2
0
آخه مرد حسابی همین کارا رو میکنید که برای خودتون دشمن میتراشید. شما به دیگران چیکار دارید؟ آقای دکتر لطف کردن و پیگیر کار ما دوبرادریها شدن جنابعالی حسودیتون میشه؟ عیسی به دینش موسی هم به دینش! شما از آقای دکتر در هر زمینه ای سوال بپرسید ببینید جوابتون میده یا نه؟ وضعیت امنیت یک شهر هم به عهده پلیس اون منطقه س نه نماینده شهر! ..............
کاربر مهمان
1390/07/13 10:31
29
3
لااقل این بنده خدا مینوشت سایت شما شده محل اشخاصی که ... / وقتی یک نفر از بالا یا پایین اغراق میکند یعنی اینکه دچار ضعف عقل و وهم میباشد و خوب حرفهای پسندیده این شخص هم اگر باشد دیده نمیشود .. به هر حال جان انسانها شریف است و هر انسانی از شنیدن تجاوز به جان انسان و یا حتی بلکه حیوانات متاثر میشود همانطور که در خبرها جنایت مربوط به کشتن خرس و توله هایش در استان اصفهان آمده بود .. و از این گذشته از گفته های دین ما کشتن یک انسان به منذله کشتن تمام انسانها است .. امیدوارم در خصوص امنیت که یکی از بزرگترین نعمات ااهی است بیشتر تلاش شود .
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 






تمامي حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت دكتر كاظم جلالي می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع  بلامانع است.

شماره سامانه پیام کوتاه : 3000880099