صفحه اصلی > آرشیو روز نوشته ها
اخبار > چهارشنبه 31 شهریور 89

نسخه چاپي  ارسال به دوست

چهارشنبه 31 شهریور 89

صبحگاه جهت یک مأموریت از طرف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به اتفاق جناب آقای بروجردی ریاست محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عازم کشور ترکیه شدم. شاید برای برخی از مردم عزیز و خوانندگان جالب باشد که اساساً سفرهای ما چگونه انجام یم شود و در این سفرها چه می کنیم؟ از این بابت تلاش می کنم گزارش این سفر را کامل تر بنویسم. از آنجا که پرواز ما با هواپیمای ترکیه ساعت چهار و چهل دقیقه صبح بود، لذا شب امکان هیچ گونه خواب و استراحت نبود. حدود ساعت یک نیمه شب که به خاطر تغییر ساعت، شد دوازده، به منزل رسیدیم و تا حدود ساعت دو و نیم به تنظیم وسایل سفر و نوشتن گزارشات پرداختم و سپس عازم فرودگاه امام خمینی شدم. از آنجا که اذان ساعت چهار و بیست و هفت دقیقه بود و ما سوار بر هواپیما بودیم؛ لذا مجبور شدیم نماز با به شکل نشسته در صندلی خود اقامه نمائیم. ترکیه الآن از نظر زمانی نیم ساعت از ما عقب است لذا ساعت هفت و ده دقیقه صبح به وقت ترکیه به شهر آنکارا رسیدیم و مورد استقبال سفیرمان قرار گرفتیم. از فرودگاه تا آنکارا فاصله وجود دارد اما ترافیک شدید صبحگاهی نیز بسیار خسته کننده بود. چون شب گذشته اصلاً نخوابیده بودیم و در هواپیما نیز اندک چرتی زده بودیم، لذا در مسیر نیز خواب آلود بوده و چرت می زدیم و بوق های اتومبیل و توقف های پیاپی آن بیدارمان می کرد. دفعه قبل که به آنکارا آمده بودم شاید حدود 6 سال قبل بود. در مسیر فرودگاه تا شهر کلی زورآباد و مناطق فقیر نشین وجود داشت. این بار حتی یکی از این مناطق را هم ندیدم. دولت همه را ویران و در همان مناطق منازل زیبایی برای مردم و اهالی بنا کرده بود. حدود ساعت 10:30 صبح به سفارتمان در آنکارا رسیدیم و صبحانه خوردیم. جلسه کاری تشکیل دادیم و چند تماس نیز برای انجام کارهای محوله و مأموریت با تهران داشتیم. نهایتاً از آنجا که باید با رئیس مجلس ترکیه ملاقات می کردیم و ایشان از قبل نیز به ما اعلام کردند که در آنکارا و استانبول نیستند و در شهری به نام آفیون هستند، لذا حدود ساعت 11 با ماشین به سمت این شهر عزیمت کردیم. فاصله آفیون از آنکارا 263 کیلومتر می باشد. لذا تا خارج شدن از آنکارا و با محاسبه ترافیک بیش از سه ساعت در راه بودیم و تقریباً ساعت چهار و سی دقیقه به شهر آفیون رسیدیم. این شهر دارای یکصد و هفتاد هزار نفر جمعیت است. تصور من این بود که چون از شاهرود کوچکتر است لابد نباید هتل مناسبی داشته باشد اما هتلی که ما در آن وارد شده و میهمان ترکیه بودیم در یک چنین شهر کوچکی یک هتل 5 ستاره زیبا و با همه امکانات به حساب می آمد. پس از استقرار در اتاق ناهار صرف کردیم تا اینکه ساعت چهار شد. به دلیل خستگی مفرط نشأت گرفته از بیخوابی دیشب تاکنون، به اتاق های خود رفته و قرار گذاشتیم تا ساعت 6 دو ساعت بخوابیم و سپس در لابی هتل تشکیل جلسه دهیم. جلسه ما ساعت 6:15 آغاز شد و ساعت 7 عصر در طبقه هشتم هتل طبق قرار قبلی با محمد علی شاهین، رئیس مجلس ترکیه ملاقات کردیم که بیش از یکساعت به طول انجامید. پس از آن به اتاق هایمان رفته و اقامه نماز نمودیم و جهت صرف شام و تشکیل جلسه کاری به خارج از هتل و داخل شهر کوچک آفیون رفتیم. راستی فراموش کردم وجه تسمیه این شهر به آفیون (Afyoon) را بگویم. می گویند چون خشخاش مورد نیاز جهت دارو در این شهر زیر نظر دولت کشت می شود، لذا آفیون نامیده شده است و دیگر اینکه در این شهر آب گرم فراوان وجود دارد لذا گردشگر به این شهر زیاد رفت و آمد دارد. پس از صرف شام و جلسه کاری حدود ساعت 12 به هتل بازگشتیم و مشغول استراحت شدیم.