صفحه اصلی > آرشیو روز نوشته ها
اخبار > پنجشنبه 1 مهر 89

نسخه چاپي  ارسال به دوست

پنجشنبه 1 مهر 89

ساعت حدود پنج و نیم صبح جهت اقامه نماز همدیگر را پیدا کردیم و پس از نماز حدود ساعت 6 صبح به مجموعه آب گرم هتل رفتیم. خوشبختانه در این هتل این مجموعه در سه شکل زنانه، مردانه و خانوادگی به شکل جداگانه و بسیار تمییز ایجاد کرده اند. یک ساعتی را در این محیط گذراندیم و پس از صرف صبحانه ساعت نه صبح از شهر آفیون مجدداً به سمت آنکارا راه افتادیم و باز هم سه ساعتی در اتومبیل بودیم و حدود ساعت 12 به فرودگاه آنکارا رسیدیم. ساعت سیزده باید از آنکارا به سمت استانبول پرواز می کردیم که البته پرواز نیم ساعت تأخیر داشت و حدود ساعت 15 به فرودگاه استانبول رسیدیم و از آنجا در ترافیک سنگین شهر استانبول به سمت کنسولگری جمهوری اسلامی ایران رفتیم. ساختمان کنسولگری ما در مرکز شهر و در منطقه تاریخی ایاصوفیا قرار دارد.گویا زمین کنسولگری در زمان ناصرالدین شاه به بهاء حدود هفت هزار و پانصد تومان خریداری می شود. سفیر ایران در آن زمان سپه سالار بوده است. پس از آن یک معمار ایتالیایی که برای ساخت کاخ بیگلربیگی در استانبول به سر می برده، اجیر می شود و این بنای تاریخی و زیبا را به سبک کاخ می سازد. البته گویا به پادشاه عثمانی بر می خورد که چرا چنین زمین نفیسی در آن منطقه به ایران فروخته می شود لذا با فروشنده زمین برخورد کرده و او را تنبیه می نماید. ساختمان در منطقه مرتفعی قرار داشت و پرچم ایران فراتر از پرچم عثمانی قرار می گرفت و این نیز موجب اعتراض عثمانی ها بود. حدود ساعت 16 از بین ترافیک سنگین استانبول به کنسولگری رسیدیم. البته اطراف کنسولگری آنقدر ترافیک شدید بود که از اتومبیل پیاده شده و قدم زدیم. در کنسولگری اقامه نماز جماعت کردیم و ناهار خوردیم و سپس جلسه کاری تشکیل دادیم. پرواز ما به تهران ساعت بیست و یک و سی دقیقه شب بود لذا باید ساعت 20:30 در فرودگاه باشیم پس در نتیجه باید ساعت نوزده و سی دقیقه از کنسولگری به سمت فرودگاه حرکت می کردیم. لذا با این محاسبه یک ساعت و نیم وقت خالی داشتیم تا در اطراف کنسولگری چرخی بزنیم. حدود ساعت هشت و ده دقیقه شب به فرودگاه رسیدیم و نماز مغرب و عشاء را با جماعت و به امامت آقای بروجردی اقامه کردیم. بعد هم کمی در اینترنت سایت های خبری را دیدیم. خبر کشته شدن خانم های هموطن عزیزمان در مهاباد و در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت سالگرد حماسه دفاع مقدس، بسیار برایمان غمبار بود. ساعت بیست و یک و ربع سوار هواپیما شدیم و هواپیما با تأخیر حدود ساعت بیست و دو و ربع به سمت تهران پرید. نهایتاً هواپیما در ساعت یک و بیست دقیقه بامداد روز جمعه دوم مهر ماه در فرودگاه امام خمینی بر زمین نشست. در فرودگاه با ازدحام جمعیت در گیت های کنترل پاسپورت و ورود به کشور مواجه شدیم. برخی از مردم هم که ما را شناخته بودند، معترض شدند و همین امر سبب شد که حدود یک ساعت با فراخوانی مسئولین فرودگاه و نیروی انتظامی مستقر در فرودگاه این مسئله را بررسی نمائیم و تا رسیدن به منزل ساعت حدود چهار بامداد شد و سفر 48 ساعته فشرده ما به ترکیه به پایان رسید.