0
نشست وبیناری بررسی ظرفیتها و توسعه همکاریها میان استان کرمان و استان های روسیه امروز (پنجشنبه 20 آذر) با حضور کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، محمدعلی طالبی، استاندار کرمان، عبدالحسین همتی، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و کارشناسان اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی در مسکو برگزار شد.
کاظم جلالی در این نشست، با اشاره به اولویت و اهمیت دیپلماسی استانی در وزارت امور خارجه و دولت چهاردهم، بر اراده و آمادگی سفارت برای تسهیل مراودات و مناسبات روزافزون میان کرمان با استانهای مستعد در فدراسیون روسیه تاکید کرد.
استاندار کرمان نیز در این نشست، ظرفیتهای گوناگون استان برای همکاری با روسیه به ویژه در زمینههای معدن، پتروشیمی، کشاورزی، گردشگری و سرمایهگذاری را برشمرد.
عبدالحسین همتی، ضمن برشمردن زمینههای همکاری طرفین، بر توسعه بیش از پیش مناسبات تاکید کرد.
در این نشست مقرر شد کارگروهی متشکل از مدیران اقتصادی استان و کارشناسان اقتصادی سفارت برای بررسی زمینه ها و ظرفیت ها و تسهیل همکاری ها میان کرمان با استان ها و مناطق روسیه تشکیل گردد و نشست هایی را در همین زمینه برگزار کند.
Photo