0
📌مشروح اظهارات وزیر امور خارجه در نشست با روسای نمایندگی های مقیم تهران/۲:
🔹این ها همان هایی هستند که کشته شدن ۷۰ هزار انسان در غزه را نادیده گرفتند. حمله آمریکا و اسرائیل به ایران را محکوم نکردند و حالا برای تروریست ها اشک تمساح میریزند. ما حق هر کسی که در ایران معترض باشد را به رسمیت میشناسیم اما اغتشاش و آتش زدن اموال عمومی و تروریسم و شلیک به مردم و نیروهای مسلح را هیچ کشوری تحمل نمیکند. من امیدوارم کشورهایی که مواضع اشتباه گرفتند به واقعیت روی زمین توجه کنند. براساس آخرین آمار، مردم ما خواهان توقف این اغتشاشات و برخورد با آن هستند. تنها ۳۰ درصد مردم این اغتشاشات را ناشی از مشکلات اقتصادی میدانند و بیش از ۷۰ درصد منشا آن را خارجی میدانند.
🔹وزیر خارجه با تاکید بر اینکه ما خونخواه مردم خودمان هستیم و این را هم در مراجع بینالمللی و هم مراجعه داخلی پیگیری خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی در حال حاضر کنترل اوضاع را به دست دارند و امیدوار هستیم اشتباه محاسباتی توسط کشورهای دیگر صورت نگیرد. ما آنچه در این سه روز اتفاق افتاد را ادامه جنگ ١٢ روزه میدانیم که طراحی از خارج برای کشاندن اغتشاش به داخل ایران صورت گرفت اما مردم با انسجام خود در برابر آنها ایستادند. این بار تلاش کردند عملیات تروریستی را از داخل آغاز کنند تا شاید زمینه دخالت خارجی صورت بگیرد و این یک اشتباه محاسباتی دیگر بود. در حال حاضر تسلط نیروهای امنیتی در همه شهرها وجود دارد.
🔹 مردم ایران امروز حول پرچم جمهوری اسلامی ایران جمع خواهند شد.
🔹قطع اینترنت به خاطر امنیت مردم ایران و شما صورت گرفته و همکاران مشغول هستند با نهادهای امنیتی صحبت میکنند که اینترنت سفارتخانههای خارجی باز شود و کار به روال عادی برگردد.
🔹ایران بزرگ و مقتدر است و همیشه هم بزرگ و مقتدر بوده است. ایران تظاهرات مسالمتآمیز را که به صورت قانونی صورت میگیرد را تحمل میکند و همانگونه که مشاهده کردید، دولت وارد گفتوگو شد و برخی اصلاحات نیز در جریان این گفتوگوها صورت گرفت. مسائل امنیتی وجود دارد که شما هم آنرا میپذیرید و خطر آن برای شما هم وجود دارد و برخی محدودیتها تا زمانی که اطمینان حاصل کنیم تهدیدی وجود ندارد ادامه خواهد یافت.
🔹ایران دنبال جنگ نیست، ولی برای جنگ آمادگی دارد.خواهان جنگ نیستیم ولی برای جنگ آمادگی داریم و حتی آمادهتر از جنگ قبلی دوازده روزه هستیم. بهترین شیوه برای جنگ، آمادگی برای جنگ است که دشمنان دچار سوءمحاسبه نشوند. ما برای مذاکره هم آمادگی داریم، ولی مذاکره منصفانه، شرافتمندانه و از موضع برابر و با احترام متقابل و براساس منافع متقابل. مذاکرهای که جدی و واقعی باشد و نه دستور دادن و دیکته کردن که اخلاق برخی کشورهاست.
🔸@s_a_araghchi
🔹این ها همان هایی هستند که کشته شدن ۷۰ هزار انسان در غزه را نادیده گرفتند. حمله آمریکا و اسرائیل به ایران را محکوم نکردند و حالا برای تروریست ها اشک تمساح میریزند. ما حق هر کسی که در ایران معترض باشد را به رسمیت میشناسیم اما اغتشاش و آتش زدن اموال عمومی و تروریسم و شلیک به مردم و نیروهای مسلح را هیچ کشوری تحمل نمیکند. من امیدوارم کشورهایی که مواضع اشتباه گرفتند به واقعیت روی زمین توجه کنند. براساس آخرین آمار، مردم ما خواهان توقف این اغتشاشات و برخورد با آن هستند. تنها ۳۰ درصد مردم این اغتشاشات را ناشی از مشکلات اقتصادی میدانند و بیش از ۷۰ درصد منشا آن را خارجی میدانند.
🔹وزیر خارجه با تاکید بر اینکه ما خونخواه مردم خودمان هستیم و این را هم در مراجع بینالمللی و هم مراجعه داخلی پیگیری خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی در حال حاضر کنترل اوضاع را به دست دارند و امیدوار هستیم اشتباه محاسباتی توسط کشورهای دیگر صورت نگیرد. ما آنچه در این سه روز اتفاق افتاد را ادامه جنگ ١٢ روزه میدانیم که طراحی از خارج برای کشاندن اغتشاش به داخل ایران صورت گرفت اما مردم با انسجام خود در برابر آنها ایستادند. این بار تلاش کردند عملیات تروریستی را از داخل آغاز کنند تا شاید زمینه دخالت خارجی صورت بگیرد و این یک اشتباه محاسباتی دیگر بود. در حال حاضر تسلط نیروهای امنیتی در همه شهرها وجود دارد.
🔹 مردم ایران امروز حول پرچم جمهوری اسلامی ایران جمع خواهند شد.
🔹قطع اینترنت به خاطر امنیت مردم ایران و شما صورت گرفته و همکاران مشغول هستند با نهادهای امنیتی صحبت میکنند که اینترنت سفارتخانههای خارجی باز شود و کار به روال عادی برگردد.
🔹ایران بزرگ و مقتدر است و همیشه هم بزرگ و مقتدر بوده است. ایران تظاهرات مسالمتآمیز را که به صورت قانونی صورت میگیرد را تحمل میکند و همانگونه که مشاهده کردید، دولت وارد گفتوگو شد و برخی اصلاحات نیز در جریان این گفتوگوها صورت گرفت. مسائل امنیتی وجود دارد که شما هم آنرا میپذیرید و خطر آن برای شما هم وجود دارد و برخی محدودیتها تا زمانی که اطمینان حاصل کنیم تهدیدی وجود ندارد ادامه خواهد یافت.
🔹ایران دنبال جنگ نیست، ولی برای جنگ آمادگی دارد.خواهان جنگ نیستیم ولی برای جنگ آمادگی داریم و حتی آمادهتر از جنگ قبلی دوازده روزه هستیم. بهترین شیوه برای جنگ، آمادگی برای جنگ است که دشمنان دچار سوءمحاسبه نشوند. ما برای مذاکره هم آمادگی داریم، ولی مذاکره منصفانه، شرافتمندانه و از موضع برابر و با احترام متقابل و براساس منافع متقابل. مذاکرهای که جدی و واقعی باشد و نه دستور دادن و دیکته کردن که اخلاق برخی کشورهاست.
🔸@s_a_araghchi